• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Blancolån utan samtal

Stefan woll

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 November 2018
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej vilka brukar inte ringa upp om man ansöker om privatlån ? Tycker det är jobbigt att prata i telefon i största allmänhet. Om dom ringer vad brukar dom fråga ?

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Ingen har ringt upp mig någonsin vid själva ansökan av blancolån och då har jag lånat från många. Exempelvis Collector, Santander, Remember mfl.. Jo, just ja. Nordax ringde upp. De erbjöd mig att låna mer än jag sökt. Kan nog bero på vilken situation man har, med inkomst, andra lån etc. Men jag har som sagt haft att göra med många....
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hej vilka brukar inte ringa upp om man ansöker om privatlån ? Tycker det är jobbigt att prata i telefon i största allmänhet. Om dom ringer vad brukar dom fråga ?
Mvh

Du vet inte hur vanligt det är, jag har kundkontakt med folk via telefon dagligen och folk blir fan vettskrämda när man pratar med dom i telefon.
 

Stefan woll

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 November 2018
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Terry: Du verkar kunnig och insatt. Om jag låt säga ansöker ikv via Advisa och får erbjudande, väljer bästa erbjudande. När är det rimligt att förvänta sig pengarna på kontot?
Och min inkomst är 400 k 28 år gammal inga lån. Ett Amexkort, bor i hyreslägenhet.
Hur mkt bör jag kunna få ut i Blanco? Ansöka Advisa först Lendo sen eller hur skulle du rekommendera?

Tack på förhand

Mvh
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
178
Poäng
367
Får man fråga vad du ska med pengarna till ? Leva gött ?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Terry: Du verkar kunnig och insatt. Om jag låt säga ansöker ikv via Advisa och får erbjudande, väljer bästa erbjudande. När är det rimligt att förvänta sig pengarna på kontot?
Och min inkomst är 400 k 28 år gammal inga lån. Ett Amexkort, bor i hyreslägenhet.
Hur mkt bör jag kunna få ut i Blanco? Ansöka Advisa först Lendo sen eller hur skulle du rekommendera?

Det beror lite på vilken aktör du väljer. Men låt säga att du väljer en aktör på måndag. Skulle du då signera skuldebrevet digitalt och det inte är några konstigheter med dina uppgifter så säger vi onsdag. Senast torsdag om det är någon av dom långsammare aktörerna. Har du tur så kanske redan tisdag men räkna ungefär 3-4 bankdagar när allt är okej.

Med dom uppgifterna ovan. Hmm, förutsatt att du då inte har några UC-förfråningar så i Blancobelåning så gissar jag på ca 1-1.200.000 och ytterligare 500.000 på aktörer som inte tar UC.
 

Stefan woll

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 November 2018
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det beror lite på vilken aktör du väljer. Men låt säga att du väljer en aktör på måndag. Skulle du då signera skuldebrevet digitalt och det inte är några konstigheter med dina uppgifter så säger vi onsdag. Senast torsdag om det är någon av dom långsammare aktörerna. Har du tur så kanske redan tisdag men räkna ungefär 3-4 bankdagar när allt är okej.

Med dom uppgifterna ovan. Hmm, förutsatt att du då inte har några UC-förfråningar så i Blancobelåning så gissar jag på ca 1-1.200.000 och ytterligare 500.000 på aktörer som inte tar UC.

500.000 utan aktörer som tar UC? Vilka kör blanco utan UC? eller menar du SMS-lån?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Typ Collectors Betalkoll erbjuder 50.000 utan att ta UC. Dom är inget SMS-lån.
Sedan typ Credway.
Den här nya Get Device som erbjuder 6% i ränta på 25.000

Det finns ganska många sådana, men ja man kan likna vissa av dom vid SMS-lån.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
när jag sökte via Advisa då ringde dom mig många gånger, totalt värdelösa.

via Lendo fick jag in 200000 på kontot utan samtal, dock så ringde Lendo veckan efter och mer eller mindre krävde att jag skulle ta låneskydd.
efter ytterligare en vecka så ringde en trevlig tjej från banken och undrade bara om jag hade några frågor
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp